Keystone Education Group ostaa Asia Exchangen ja Edunationin

Oslo, Norja ja Tampere, Suomi

11.30 CET 26. maaliskuuta 2024

Logos

Keystone Education Group (“Keystone”) on tänään julkaissut hankkineensa maailmanlaajuiset koulutuksen tarjoajat Edunationin ja Asia Exchangen.

Fredrik Högemark, Keystonen toimitusjohtaja, sanoi, “Tämä on merkkihetki Keystonen historiassa ja avaa miljoonille opiskelijoille oven opiskelumahdollisuuksiin Aasiassa, Euroopassa ja latinalaisessa Amerikassa.

“120 miljoonaa opiskelijaa käytti viime vuonna Keystonea osanaan opintohakumatkaansa ja yli 70 000 ilmoittautui suoraan ohjelmaan palveluidemme kautta. Edunationin ja Asia Exchangen avulla, odotamme, että pääsemme tukemaan tuhansia lisää vuonna 2024 ja tulevaisuudessa.

“Nämä opiskelijat hyötyvät pääysystä laajentuneeseen ohjelmavalikoimaan, joihin kuuluvat välivuodet, opiskelu ulkomailla, opintopolut ja täydet tutkinnot.

“Olemme rakentaneet vahvan verkoston kansainvälisiä koulutustoimistoja ympäri Eurooppaa ja nyt on aika ottaa askel maailmanlaajuista strategiaa kohti laajenemalla Kaukoitään”, hän sanoi.

Harri Suominen ja Tuomas Kauppinen perustivat Asia Exchangen vuonna 2007 auttaakseen muita hyötymään “elämän muuttavasta kokemuksesta”, eli opiskelusta ulkomailla. Tähän he saivat innoituksen omista kokemuksistaan vaihto-oppilaina Aasiassa 00-luvun puolivälissä.

Kymmenen vuotta myöhemmin, he perustivat Edunationin vuonna 2017, joka tarjoaa polkuja opiskeluun ja työskentelyyn perustajien kotimaassa, Suomessa ja joka on nopeasti kasvanut maan johtavaksi toimijaksi ulkomaisten oppilaiden hankkimisessa Suomeen.

“Olemme ylpeitä ja nöyriä voidessamme liittyä kansainvälisen koulutusalan maailmanlaajuiseen jättiläiseen. Erityisesti siksi, että sen juuret ovat Pohjoismaissa,” sanoi Suominen.

“Asia Exchange tuo merkittäviä strategisia etuja Keystone Education Groupille, sillä Asia mahdollistaa ainutlaatuisen mallinsa avulla opiskelun ulkomailla monille, eikä vain harvoille. Edunation on sitoutunut mullistamaan kansainvälisen opiskelijavaihdon, jota ohjaa visio korkealaatuisten opintopolkujen luomiseen oppilaille maailmanlaajuisesti Pohjoismaissa.

“Me Keystonella nostamme edelleen palveluidemme ja tarjontamme tasoa oppilaille, opetusinstituutioille ja yhteistyökumppaneille Pohjoismaissa ja muualla. Olemme innoissamme, että voimme toivottaa tervetulleiksi lisää kansainvälisiä lahjakkuuksia maailman onnellisimpiin maihin. Yhdessä pystymme todella vaikuttamaan,” hän sanoi.

Asia Exchange on auttanut 10 000 opiskelijaa 115 eri maasta opiskelemaan yliopistoissa ainutlaatuisissa kohteissa, kuten Etelä-Koreassa, Indonesian Balissa, Thaimaassa, Malesiassa, Costa Ricassa ja Meksikossa.

Edunation keskittyy laajentamaan suomalaisen koulutuksen saatavuutta maailmanlaajuisesti. Se toimii yhteistyössä suomalaisten yliopistojen ja korkeakoulujen kanssa luodakseen tutkinto-ohjelmia, täydentäviä koulutuksia, kieliopetusta ja opintopolkuja yli 1 000 opiskelijalle joka vuosi. Sillä on vahvoja strategiasia kumppanuuksia monien suomalaisten työnantajien kanssa ja tavoitteena on koulutuksessa auttamisen lisäksi myös auttaa oppilaita saamaan töitä “maailman onnellisimmassa maassa”.

Keystonen pitkän aikavälin visiosta Högemark sanoi, että kauppa tuo yhtiön lähemmäksi sen lopullista tavoitetta, joka on olla “maailman johtava tekijä koulutusparien löytämisessä,” eli tarjota kattava yhdestä paikasta löytyvä ratkaisu kaikkiin opiskelijoiden rekrytointi- ja markkinointitarpeisiin, auttaen samalla opiskeljoita heidän opiskelumatkallaan.

“Tavoitteemme on olla arvostettu yhteistyökumppani sekä opiskelijoille, että yliopistoille, yhdistäen ja tukien heitä koko prosessin ajan, tutkimisesta ja löytämisestä hakemiseen, ilmoittautumiseen ja opiskeluun”.

“Haluaa opiskelija sitten etsiä opiskeluvaihtoehtoja kotoaan tai ulkomailta, meidän tehtävämme on auttaa häntä löytämään ja onnistuneesti hyödyntämään näitä mahdollisuuksia.”

Kauppa seuraa saksalaisen opiskeluhakualusta-studddyn hankkimista vuonna 2023, kuten myös muiden opintomarkkinoinnin ja -rekrytoinnin avaintekijöiden, kuten FindAUniversityn, ja UniQuestin, sekä useiden eri opiskelijaurheilutoimistojen, kuten AGM Sportsin, Sport-Scholarshipsin ja Future Eliten hankkimista.

Edunation ja Asia Exchange liittyvät Keystonen opiskelijarekrytointiverkostoon Keystone Study Abroad -jaostossa, johon kuuluvat myös Blueberry ja Study Outside Norway (SONOR).

Lehdistökysymyksiä varten, ota yhteyttä yritysmarkkinoinnin johtajaan

Ashlee-Maree Courtney-Eman, VP Corporate Marketing
E-mail: ashlee@keg.com
Phone: +47 475 13 692

www.keg.com

Sijoituskysymyksiä varten, ota yhteyttä seuraaviin henkilöihin:

Kenneth Nyhus Hanssen, Chief Financial Officer
Email: kenneth.hanssen@keg.com
Phone: +47 413 52703

Fredrik Söderlindh, Head of M&A
Email: fredrik.soderlindh@keg.com
Phone:  +46 707 976 595

Further Information

Keystone Education group logo.

Tietoa Keystone Education Groupista

Yli 120 miljoonaa opiskelijaa luottaa Keystoneen vuosittain ja Keystone auttaa heitä etsimään korkeakoulutusta. Vastavuoroisesti Keystone auttaa yli 5 500 koulutuslaitosta löytämään, rekrytoimaan ja lisäämään kirjoilleen lupaavia oppilaita yli 190 maasta yli 500 opiskelijaverkkoisvuston kautta, joihin lukeutuvat Masterstudies.com, Bachelorstudies.com, Fernstudium.ae, Studentum.se, and FindaPhD.com.

Keystone operoi myös useiden maailmanlaajuisten opiskelijarekrytointipalveluiden kautta, joihin kuuluvat UniQuest, Blueberry, SONOR ja Keystone Sports. Keystonen päämaja on Norjan Oslossa ja sen taustalta löytyvät Viking Venture ja Verdane, jotka ovat kaksi Pohjoismaiden johtavaa pääomayhtiötä. Keystonella on yli 800 työntekijää maailmanlaajuisesti ja toimistoja Pohjoismaissa, Saksassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

Asia Exchange Logo

Edunation logo

Tietoa Asia Exchangesta ja Edunationista

Asia Exchange tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä ulkomailla ainutlaatuisissa Aasian kohteissa. Keskitymme edullisiin lukukausiin ulkomailla, kesä- ja kielikouluihin ja kokonaisiin tutkintoihin. Tarjoamme mahdollisuuksia ulkomailla opiskeluun myös Euroopassa ja Amerikoissa Beyond Abroadin kautta. Kaikki ohjelmat suoritetaan englanniksi ja kaikissa on yhden päivän pituinen hyväksymisprosessi.

Edunation auttaa opiskelijoita saavuttamaan ammatillisia tavoitteitaan auttamalla heitä saamaan maailmanluokan koulutuksen ja uran. Autamme opiskelijoita eri puolilta maailmaa, jotta heillä on mahdollisuus päästä kokemaan Pohjoismainen opintojärjestelmä ja elämäntyyli opintopolkujemme ja yliopistoyhteistyön avulla.

Asia Exchange

Biggest European study abroad organization for adults

Top 3 study abroad organization in student numbers in Germany, No 1 biggest in France and in Finland

The global Asia authority of study abroad

Number of students sent abroad in 2023: 1081

Major source countries of students: Germany, France, Netherlands, Sweden, Finland, Denmark, USA

Destination countries: Top 5: South Korea, Indonesia (Bali), Malaysia, Thailand, Costa Rica. Rest: Portugal, Vietnam, Taiwan, China, Mexico, Italy, Ireland, France

Number of employees: 21

Edunation

Biggest international student recruitment company in Finland

First Pathway to Finland-provider

Number of students sent abroad in 2023: 1000+

Major source countries of students: Philippines, Sri Lanka, Vietnam, China, India

Destination countries: Finland

Employees:  43

Want to boost your student recruitment?

Book a demo